Sammanfattning:
- 10 dagars öppet köp.
- 30 dagars bytesrätt.
- 3 månaders garanti på begagnat.
- 14 dagars ångerrätt.
- Vid utnyttjande av ångerrätten betalar kunden returfrakten.
- Vid frakt anländer paketen normalt inom 1-4 arbetsdagar, men i enstaka fall upp till 10 dagar.
- Alla våra produkter levereras fullt fungerande om inget annat sagts.
Leverans
Vi skickar med DHL som erbjuder snabba, smidiga och väldigt konkurrenskraftiga leveranser. Frakt via DHL innebär att varorna kan skickas direkt hem till er eller till närmaste DHL servicepoint. Våra leveranstider brukar vara 2-5 dagar, men kan ta upp till 10 dagar i enstaka fall. Till transporten användervi delvis tidigare utnyttjade kartonger och packmaterial för att på såvis skona naturen ytterligare.
Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning till Bankgiro (5928-9868 REHIFI AB). Varan skickas så fort betalningen kommit oss tillhanda.
- Kortbetalning. Genom att slå in ditt kortnummer så får vi betalningen direkt. Sveriges ledandeleverantör av betaltjänster står för säkerheten genom PCI och 3-Dsecure.
- Förskottsbetalning i svenska kronor (SEK) till IBAN nr: SE6695700000005250247169, bic/swift: DNBANOKK favour SPSDSE23
SparbankenSyd Hyllie Stationstorg 2 MALMÖ
Fraktkostnad
All frakt betalas av kunden. För exakt pris för just din vara, lägg varan i din kundkorg och gå till kassan, där kan man se fraktkostnaden innan man avslutar köpet. Om ni ska sälja en vara till oss och behöver skicka den betalar ni för frakten samt att ni ansvarar för att packningen av produkten är korrekt. Eventuella skador på grund av ej korrekt förpackning ansvarar ni själva för.
Transportskador
Skulle det mot all förmodan uppstå en transportskada måste ni meddela fraktfirman och oss inom 3 dagar efter att ni tog emot varan. Vi nås på 046-150603 eller mejla info@rehifi.se omgående. Anmälningar äldre än 3 vardagar från mottagandet är ej berättigade till ersättning enligt avtal.
Garanti
Vi erbjuder 3 månaders garanti på alla varor. Denna garanti gäller för alla fel som uppstår vid,vad som kan anses vara, normal användning av produkten och gäller ej förslitningsskador. Kan produkten ej repareras tillhandahålles kunden pengarna tillbaka eller ett tillgodokvitto på produktens ursprungliga kostnad.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. OBS! Varan måste vara oanvänd. Varorna skall återsändas i oskadat skick i originialförpackning med betald frakt. Vid ånger av varorna står alltid köparen för omkostnader så som t.ex. frakt.
Bytesrätt
Vi ger alltid 30 dagars bytesrätt på våra begagnade produkter.
Öppet köp
Vi är förmodligen ganska unika med att kunna erbjuda 10 dagars öppet köp till alla våra kunder. Vi erbjuder detta därför att det för oss entusiaster är viktigt att man får uppleva varan i sin rätta miljö, vilket är i era hem med er akustik och era tillhörande produkter. Eventuell fraktkostnad för produkten står ni för.
Skicket
Vi utgår från konsumentverkets ramar, de skriver så här: "Eftersom det rör sig om begagnade varor, får man som kund acceptera att de kan ha vissa brister, utan att vara felaktiga i lagens mening."
I produkttexten beskiriver vi så gott vi kan det skick produkten har. Ofta får vi höra att vi är väldigt kritiska och att produkterna ofta är i bättre skick än kunden förväntat sig.
Priser
Alla priser vi anger är inkl vinstmarginalbeskattning, vilket för privatpersoner är det faktiska beloppet man får betala. För ett företag innebär det att det inte finns någon moms för varan att dra av. Vi reserverar oss för eventuella misstag vid publiceringstillfället, såsom fel prisangivelse.
Ansvar
Vi avsäger oss ansvar för eventuella skador och kostnader som kan uppstå i samband med användandet eller inköpet av varan.
Beställning
Är du yngre än 18 år måste din målsman beställa.
Övrigt
REHIFI.SE reserverar sig för eventuella tryckfel, andra felaktigheter samt ändringar av tekniska data som står utanför vår kontroll.
Kontakt
REHIFI.SE
Köpmannagatan 26
245 65 Hjärup
telefon 046-150603
mejl: info@rehifi.se